Histor - Kluswijzer - Veelgestelde vragen
 
 
 
 
 
 
 





















 
 


    



    

Meest gestelde vragen

Hier vind je de meest gestelde vragen die wij bij Histor krijgen.

Bestellen & levering

Welke afhaalpunten hebben jullie?

Niet veel thuis? We kunnen je bestelling bezorgen bij een PostNL afhaalpunt naar jouw keuze. Je kunt dit aangeven tijdens het bestellen. Een complete lijst met alle PostNL afhaalpunten vind je hier.
 

Hoe werkt het bestellen via een bouwmarkt?

Mocht je de Histor ColorTester liever in een bouwmarkt willen kopen? Dat kan! De testers zijn in de winkel verkrijgbaar bij Gamma, Karwei, Praxis en Hornbach. Kijk op de website van deze bouwmarkten voor de dichtsbijzijnde bouwmarkt bij jou in de buurt.
Of een artikel bij de betreffende bouwmarkt daadwerkelijk op voorraad is, kunnen we niet garanderen. 
Wil je zekerheid; bestel dan je colortester op Histor.nl.

Hoe werkt het bestelproces?

Werkwijze bestellen Histor ColorTester:
1 Ga naar www.histor.nl/producten/kleurentesters
2 Maak een keuze uit een ColorTester (sticker) of muurverf tester (250ml)
3 Kies je kleur
4 Bevestig je kleur
5 Bestel 
6 Wil je meer kleuren bestellen? Kies dan voor verder winkel en herhaal de stappen 2 t/m 5
7 Kies bestelling afronden wanneer je alle gewenste kleuren hebt toegevoegd
8 Maak een account aan (niet verplicht, wel handig). Heb je al een account? Log dan in op je account.
9 Bestelling controleren
10 Betalen en afronden; Kies hoe je wilt betalen. Je kunt betalen met iDEAL of Creditcard. Klik op ‘Bestelling plaatsen’ en via de veilige omgeving van je bank kun je de bestelling betalen en afronden. 

Hoe kan ik een bestelling plaatsen op Histor.nl?


Een bestelling plaatsen is simpel. Kies de kleur die je mooi vind, bevestig de kleur en klik op de bestelbutton.
Kies voor 'verder winkelen' wanneer je meerdere kleuren wilt bestellen. Bij elke kleur herhaal je hetzelfde proces.
Als je alle kleuren bevestigt hebt klik je op de buton 'Bestelling afronden' en kun je je gegevens invullen voor de verzending en de betaling.

Hoe weet ik hoe veel verf ik nodig heb?

Op onze kluswijzers en bij onze verfproducten vindt je een verfcalculator. Hiermee bereken je snel hoeveel verf je nodig hebt. Dat voorkomt dat je teveel bestelt en is ook beter voor het milieu.

Ik ben mijn track en trace kwijt

De link om je pakketje via PostNL te kunnen traceren mailen we je als je bestelling ons distributiecentrum verlaat. Heb je geen mail in het opgegeven mailadres kijk dan in je 'spam' folder. Ook in je Mijn Histor account kun je deze code vinden onder 'bestellingen', zodat je je pakketje alsnog kunt volgen via PostNL. Deze informatie is afkomstig van PostNL en hierop heeft Histor geen invloed. Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

kan ik als consument Histor color testers bestellen?

Jazeker, via Histor.nl kun je als consument Histor colortesters bestellen in diverse kleuren. De colortesters zijn te bestellen in potjes van 250ml en in verplaatsbare stickers.

kan ik als bedrijf bij Histor bestellen?

Je kunt een account aanmaken en kleur testers bestellen, echter onze site richt zich op consumenten, vandaar dat wij alleen prijzen inclusief BTW tonen. Voor vragen hierover kun je contact opnemen met onze Histor klantenservice via 088 - 490 0000 (lokaal tarief).

Welke kleuren verf bieden jullie allemaal?

Wij bieden het complete assortiment Histor producten en mengen meer dan 1250 kleuren op maat. Niet elk product is in elke kleur te verkrijgen, daarom tonen we bij elke lak of verf de kant en klare en de kleuren op maat zodat je gemakkelijk je kleur kunt kiezen.

Is wit hetzelfde als RAL9010 of RAL9003?

Nee dat zijn verschillende wittinten. Wij bieden je het complete Histor assortiment, inclusief wittinten. Ral9010 (zuiver wit) en RAL9001 (cremewit) bieden wij ook.

Kan ik mijn bestelling nog aanpassen of annuleren?

In je winkelmandje kun je nog wijzigen wat je wilt. Na je betaling maken we je bestelling voor je op maat, je kunt deze daarna niet meer annuleren. Wel heb je uiteraard het recht om je bestelling te retourneren.

Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?

Momenteel is het erg druk, vandaar dat het tijdelijk langer kan duren voor je je bestelling ontvangt. We doen ons best je bestelling zo snel mogelijk af te leveren of te bezorgen bij het PostNL afhaalpunt dat je gekozen hebt. Bij de optie 'extra vroeg ophalen' is deze al in de ochtend af te halen op de aangegeven tijd.

Let op: Ook al is de bezorgzekerheid van PostNL 98%, het is geen garantie dat een bestelling de eerstvolgende dag wordt afgeleverd.
  • Bij feestdagen gelden tevens afwijkende bezorgtijden. 

Hoe zit het met bestellingen gedaan in het weekend of tijdens feestdagen?

Bestellingen die op vrijdag na 20.00 uur of in het weekend worden gedaan, worden door ons verwerkt en op maandag verstuurd en op dinsdag afgeleverd. Bestellingen die tijdens erkende feestdagen worden gedaan worden de eerstvolgende werkdag verzonden. We zijn hierbij afhankelijk van de bezorgopties van PostNL.

Ik heb niet alle artikelen uit mijn bestelling ontvangen

Heb je niet alle artikelen ontvangen? Wij verdelen bij grotere bestellingen je producten over meerdere pakketjes. Mis je iets, neem dan contact op met de Histor klantenservice via 088 - 490 0000 (lokaal tarief).

Leveren jullie ook in het buitenland?

Wij kunnen helaas alleen leveren aan adressen in Nederland, we leveren niet in Belgiƫ of andere landen.

Welke bezorgopties bieden jullie?

Je bestelling kan thuis, op je werk of bij een PostNL afhaalpunt worden bezorgd. We bieden voor een kleine extra bijdrage tevens de mogelijkheid om je bestelling extra vroeg op te halen op een selectie PostNL afhaalpunten. Deze worden in het bestelproces aangegeven. Deze informatie is afkomstig van PostNL en hierop heeft Histor geen invloed. Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

Hebben jullie echt geen bezorgkosten?

Bezorgen is inderdaad gratis bij Histor. We rekenen voor het bezorgen naar je huis, werk of PostNL afhaalpunt geen verzendkosten. Alleen voor de optie 'extra vroeg ophalen' betaal je 1,99 euro per bestelling.

Wat is de status van mijn bestelling?

Via e-mail ontvang je een link om je pakketje te traceren via de site van PostNL. Deze link kun je ook via je Mijn Histor account vinden. Deze informatie is afkomstig van PostNL en hierop heeft Histor geen invloed. Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend. Heb je geen mail ontvangen en heb je geen account - kijk ook even in je 'spam' folder.

Wat zijn de levertijden?

Bestel je op werkdagen voor 20.00 uur ’s avonds, dan doen we onze best de eerstvolgende dag je bestelling af te leveren of af te kunnen laten halen. Op de exacte bezorgtijd heeft Histor geen invloed. 

Let op: wij zijn afhankelijk van PostNL voor de bezorging. Ook al is de bezorgzekerheid van PostNL 98%, het is geen garantie dat een bestelling de eerstvolgende dag wordt afgeleverd. Bezorgingen kunnen incidenteel tot maximaal 5 werkdagen duren. Hier hebben wij helaas geen invloed op. 

Zijn de producten op voorraad?

Alle producten die we bieden zijn op voorraad. We checken voor de zekerheid voordat je de bestelling afrondt nogmaals de voorraad van de producten in je winkelmandje, zodat je niet voor verrassingen komt te staan

Betalen & klantvoordeel

Zijn alle prijzen inclusief BTW?

Ja, onze website richt zich op consumenten. Alle genoemde prijzen zijn daarom weergegeven inclusief btw.

Welke betaalmethoden bieden jullie?

Wij bieden je de betaalopties iDEAL en creditcard, door onze samenwerking met Adyen kun je gebruik maken van alle Nederlandse banken en de bekende creditcard maatschappijen

 

Kan ik ook achteraf betalen?

Ja dit kan, je kiest dan voor betalen met je creditcard. Het bedrag wordt van je creditcard afgeschreven nadat de producten zijn afgeleverd.

Hoe werkt betalen met iDEAL?

Je rekent tijdens het bestellen je aankoop meteen af en betaalt via je eigen bank in een vertrouwde internet betaalomgeving.

Hoe werkt betalen met creditcard?

Je kiest tijdens het bestellen van je aankoop voor creditcard en vult op een beveiligde pagina je betaalgevens in. We zorgen dan voor de correcte afhandeling bij je bank- of creditcardorganisatie. Je betaling wordt pas afgeschreven als je bestelling is geleverd.

Met welke creditcards kan ik betalen?

Je kunt betalen met eurocard/mastercard en met Visa card.

Facturen

Waar vind ik mijn factuur?

We mailen je de factuur toe nadat de bestelling verzonden is. Je vindt je factuur ook als PDF in je Mijn Histor omgeving (alleen als je een account hebt aangemaakt), zodat je deze makkelijk terug kunt vinden voor al je bestellingen. In de factuur staat wat we hebben geleverd en hoe je hebt betaald.

Kan ik een factuur wijzigen?

Als je bestelling is verzonden wordt je factuur automatisch aangemaakt. De gegevens op de factuur kun je daarom niet meer aanpassen.

Kan ik een zakelijke factuur krijgen?

Onze webshop is gericht op consumenten, vandaar dat we geen zakelijke account bieden. Schilders en onderhoudsbedrijven kunnen voor professionele verf en verfbenodigdheden terecht op www.Sigma.nl/professional

Kan ik een papieren factuur krijgen?

Nee, we verzenden facturen per mail en je kunt ze op Mijn Histor vinden en downloaden of printen.

Kleur bestellen

Kleurtester bestellen

Ik wil graag een kleurtester bestellen, hoe doe ik dat?

Dat kan via de volgende link: Kleurentesters (histor.nl)
Bij wijzig kun je de kleurnaam of het kleurnummer invullen en je krijgt dan de mogelijkheid voor een 0,25 liter verpakking. Dit is de Histor Kleurtester.

Klacht/probleem met de verf

Ik heb een klacht/probleem met jullie verf.

Een klacht of probleem kun je altijd melden bij het verkooppunt waar je de verf hebt gekocht. Het verkooppunt zal de klacht in behandeling nemen en kunnen indien nodig met ons overleggen over een mogelijke oplossing. Wij zijn op werkdagen altijd van 08.30 tot 17.00 bereikbaar, dus vaak kunnen we het direct met het verkooppunt bespreken wanneer je in de winkel bent, waardoor het vaak snel opgelost kan worden.

Mijn Histor & Mijn gegevens

Wat is Mijn Histor?

Mijn Histor is de centrale plek op onze website waar je al je gegevens overzichtelijk bij elkaar hebt. Denk aan je inlog- en persoonlijke gegevens en alles rondom je bestellingen.

Wanneer zie ik mijn factuur?

Je factuur wordt opgemaakt en automatisch getoond bij je bestelling nadat je bestelde producten door PostNL bij ons distributiecentrum zijn opgehaald. Je ontvangt deze tevens per e-mail.

Overige vragen webshop

Hoe zit het met garantie?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Als fabrikant werken wij uit eigen fabriek met originele basisverven en kleurpigmenten. We leveren al onze kleuren, gemaakt op onze eigen mengmachines uit eigen fabriek. Hierdoor kunnen we de kwaliteit garanderen die je van ons mag verwachten voor onze Rambo beits, olie en lakken. 

Tip: Heb je een technische vraag of klacht over het product dat je besteld hebt dan kijken wij graag hoe we je kunnen helpen. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice via 088 - 490 0000 (lokaal tarief). 

Ik heb een klacht

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. U krijgt van ons uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie.
Mocht u het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Tip: Heeft u uw bestelling beschadigd ontvangen of met verkeerde inhoud, kijk dan onder het kopje "Retouren" wat u het beste kunt doen.

Hoe kan ik contact opnemen met Histor?

Is uw vraag hier niet beantwoord neemt u dan contact met ons op via telefoon: 088-490 0000. Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8 uur tot 17 uur. U kunt ons ook een mail sturen via onze contactpagina.

RAL kleuren

Ik zoek de RAL kleur van jullie Histor kleuren

Ral is een apart kleursysteem en komt niet overeen met een Histor kleur, behalve wanneer we ook ral op de verpakking aangeven, dan is dit de echte ral kleur. Wanneer je voor een Histor kleur een bijpassende ral kleur zoekt, adviseren we je om langs een verkooppunt te gaan, om een bijpassende kleur uit te zoeken, omdat dit vaak erg kan afwijken. De meeste verkooppunten hebben wel een ral kleurenwaaier.

Retouren

Kan ik ook op kleur gemaakte verfproducten retourneren?

Ja, bij Histor kun je zelfs op kleur voor je gemaakte verfproducten retourneren.

Wat is het retouradres?

'Je kunt je bestelde artikelen alleen retour zenden na aanmelding op de site via Mijn Histor account of je gast account. Je ontvangt bij het indienen van ons een RMA-nummer (retournummer) en op de retourbon en in Mijn Histor vindt je het adres waar je je retourzending naartoe kunt sturen, via een PostNL punt.

Wat kan ik precies retourneren?

Je kunt je bestelling geheel of gedeeltelijk retourneren, binnen 14 dagen na ontvangst van je aankoop. Dit regel je via je Mijn Histor account of via de link in de orderbevestigingsmail. Let op; je kunt alleen ongeopende verpakkingen retourneren. Retourzendingen zonder retournummer of buiten de termijnen kunnen niet in behandeling worden genomen. Voor meer informatie, zie onze algemene verkoopvoorwaarden of neem contact op met klantenservice@histor.nl.

Let op: plak bij het retourneren van meerdere pakketten per pakket/doos een sticker met het retournummer (RMA nummer). Alleen zo kan je retour snel en goed worden afgehandeld.

Kan ik ook een deel van mijn bestelling retourneren?

Ja, je geeft bij het retourneren aan welke producten en welke hoeveelheid je wilt retourneren. Dit kan dus ook een deel van je bestelling zijn.

Mijn bestelling is beschadigd bezorgd

Neem contact op met onze klantenservice via 088 - 490 0000 (lokaal tarief). Zij vragen je vervolgens om een foto te maken van de beschadiging en die naar ons te mailen, onder vermelding van je bestelgegevens.

Mijn bestelling is verkeerd geleverd

Heb je het verkeerde product geleverd gekregen? Ook dit kun je via je Mijn Histor retourneren naar ons, zodat wij je kunnen voorzien van de juiste producten of je geld kunnen retourneren. Geef het bestelde (maar niet ontvangen) product op als retour en geef als reden 'verkeerd geleverd product'.

Ik heb mijn bestelling ontvangen maar heb een technische klacht over het product

Heb je een (technische) klacht over het product dat je besteld hebt, neem dan contact op met onze klantenservice via 088 - 490 0000 (lokaal tarief). 

Hoe werkt retourneren bij Histor?

SNEL EN GRATIS RETOUR STUREN MET POSTNL
1 Gratis retour binnen 14 dagen Je mag ongebruikte producten tot 14 dagen na ontvanst gratis retour sturen. Log in op Mijn Histor op histor.nl, ga naar de tab Bestellingen en selecteer de order. Geef vervolgens aan welke items je wilt retourneren en waarom.
Heb je als gast besteld? Klik dan op de retour-link in je order bevestigingsmail, je kunt vervolgens retourneren met behulp van je ordernummer en het e-mailadres waarmee je de order geplaatst hebt.
2 Je ziet meteen een bevestiging en een retournummer in je scherm. Noteer het retournummer (RMA-nummer) op het adreslabel hieronder.
3 Pak de te retourneren producten goed in, in de originele doos. Zet verf altijd rechtop en zorg dat loze ruimtes zijn opgevuld zodat de verpakking niet gaat schuiven.
4 Bevestig het adreslabel met het ingevulde retournummer op je pakket. Geef je pakket af bij het dichtstbijzijnde PostNL pakketpunt (zie postnl.nl). Let op: plak bij het retourneren van meerdere pakketten per pakket/doos een sticker met het retournummer (RMA nummer). Alleen zo kan je retour snel en goed worden afgehandeld.
5 Zorg dat we je pakket binnen 14 dagen na de retourmelding hebben ontvangen.
Bewaar de Track & Trace code goed. Je ontvangt binnen 14 dagen je geld retour nadat wij je producten in goede staat ontvangen hebben.

Ik heb geen Mijn Histor account, hoe kan ik (een deel van) mijn bestelling retourneren?

Heb je als gast besteld? Klik dan op de retour-link in je bevestigingsmail, je kunt
vervolgens retourneren met behulp van je ordernummer en e-mailadres waarmee
je de order geplaatst hebt.

Heb je de mail niet meer? Ga dan naar de pagina;
Retourneer zonder account

 

Waar kan ik mijn producten voor retour afgeven

De producten die je wilt retourneren kun je in de originele verpakking retourneren. Let op; dit kan alleen indien je een RMA-nummer (retournummer) hebt aangemaakt op de site (zie ook 'Hoe werkt retourneren bij Histor') en deze vermeldt op de verpakking. Je vindt de details over hoe dit werkt ook op het retourformulier dat in de doos bij je bestelling is bijgevoegd.

Krijg ik een retournota?

Als je retour is verwerkt vindt je je retournota tussen je overige facturen in Mijn Histor.

Ik heb een bestelling geretourneerd. Hoe en wanneer krijg ik mijn geld terug?

PPG stort het door jou betaalde bedrag terug via de betaalmethode waarmee we je betaling ontvangen hebben, zodra we je retourzending goed ontvangen en verwerkt hebben en deze binnen de retourtermijn van 14 dagen valt. PPG beoogt de terugbetaling binnen 3 dagen na verwerking van het retourpakket te laten plaatsvinden.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

  • Je kunt je bestelde producten bij ons retourneren binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling.
  • Een retour aanmaken kan alleen via de website 
  • Retourneren kan alleen als het product compleet is en in de originele verpakking zit en voorzien wordt van een retournummer (RMA-nummer). 
  • Pak de te retourneren producten goed in, in de originele doos en verpakking.
  • Zet verf altijd rechtop en zorg dat loze ruimtes zijn opgevuld zodat de verpakking niet gaat schuiven.
  • Zorg dat we je pakket binnen 14 dagen na de retourmelding hebben ontvangen.
  • Retourzendingen zonder retournummer of buiten de termijnen kunnen niet in behandeling worden genomen! Voor meer informatie, zie onze algemene verkoopvoorwaarden op histor.nl of neem contact op met klantenservice@histor.nl
Zie 'Hoe werkt retourneren bij Histor?' voor het aanmaken van een retour.

Kan ik mijn retourmelding nog annuleren?

Een ingediende retourmelding kan niet worden geannuleerd.

Verspuiten van Histor verf

Kan ik Histor verf verspuiten?

We hebben de verspuitbaarheid van onze producten niet getest. Aangezien er veel verschillende spuitapparatuur bestaat is dit ook heel lastig om allemaal te testen. Wil je het toch proberen, dan kan dit proefondervindelijk. Ons advies is wel om het nog altijd even na te vragen bij de maker dan de spuitapparatuur.
 

Wittinten in verf

Welke kleur is jullie Histor wit/white?

De Histor wit is standaard wit. Er zit dus alleen maar witte pasta in het product en geen kleurpasta. Er is ook geen ral kleur van, omdat ral geen wit heeft namelijk. In alle ral kleuren (dus ook de ‘witte’ kleuren) zit kleurpasta.
Wil je meer weten over de verschillende kleuren wit, lees dan ons blog hierover via de volgende link: https://www.histor.nl/inspiratie/blog/mei-2020/de-juiste-kleur-wit-wanneer-gebruik-je-welk-tint

Kleurstalen bestellen

Trap geschilderd

Ik heb mijn trap geschilderd, wanneer mag ik er weer overheen lopen?

Na 5 uur is de trap weer beloopbaar. Probeer echt de eerste week nog alleen met sokken naar boven te gaan, zodat de verf goed kan uitharden.

 

Plafond/muur schilderen

Ik ga mijn gladde muren/plafonds schilderen, welk product kan ik het beste gebruiken?

Wanneer je de kleur Wit, Ral 9010 of Ral 9016 gaat gebruiken, kies dan voor de Histor Revolution:
Wanneer je een andere kleur wilt gebruik dan de Histor Perfect Finish Muurverf Mat of de Histor Monodek Clean (als je wilt dat je de ondergrond ook goed wilt reinigen). Deze producten geven een mooi glad eindresultaat op mooie gladde ondergronden.


 

Hoe kan ik het beste een ondergrond schilderen?



 

Andere vraag?

Staat jouw vraag hier niet tussen?

Meer verf- en klusvragen kun je vinden via de volgende link:
https://www.histor.nl/contact/verf-en-verfklusvragen